
Існує твердження – холодний пуск у мороз здатний спровокувати виникнення несправностей в автомобілі. Це є частка правди, адже в такі моменти навантаження на двигун та інші системи підвищується до максимуму. Крім того, при низьких температурах моторне масло загусне, що також додатково навантажує механізми. Тому важливо дотримуватись кількох правил, щоб холодний пуск пройшов безпечно. Нижче ми дамо низку корисних порад на цю тему.
Небезпека холодного запуску взимку.
Є міф, що за 1 холодний пуск автомобіль зазнає навантажень, які виникають при досягненні 100 тисяч кілометрів пробігу. Очевидно, що це неправда, але все ж таки заперечувати підвищення навантажень, через які прискорюється знос деяких деталей, ми не заперечуватимемо.
Вплив холодного запуску на стартер.
Прискорене зношування, насамперед, стосується саме стартера. Але чому?
- При низьких температурах масло стає густим, через його утрудняється обертання коленвала.
- Підвищується споживання електроенергії від АКБ.
- Послаблюється займистість та циркуляція пального.
- Для машин з дизелем: пальне загусне та погано проникає в камеру згоряння.
Ці фактори разом сильно впливають на проблеми зі стартером. Холодний пуск може призвести до поломок електропроводки та втрати ізоляційних здібностей вузлом.
Вплив холодного пуску на АКБ.
Щоб завестися в мороз, автомобілю потрібно набагато більше електроенергії, через що сильно знижується енергоємність АКБ (це пов'язано із загусанням масла та утрудненням повороту коленвала). АКБ доводиться віддавати всі свої ресурси для того, щоб двигун міг розпочати роботу.
Рекомендація: попередньо прогрівайте АКБ у теплому приміщенні природним шляхом, щоб зберегти його робочий ресурс.
Вплив холодного пуску на ДВЗ.
Насамперед страждають такі деталі:
- Шия колінвала.
- Коринні та шатунні вкладиші.
- Опорні підшипники колінвалу.
Чому так? Є дві основні причини:
- Моторне масло при низьких температурах загусне, отже воно не може забезпечити всі деталі якісним мастилом.
- Холод (від -25) може деформувати деталі. Наприклад, прокладки та сальники стають твердішими, що може призвести до виникнення тріщин. Також мороз зменшує деталі в обсязі, що призводить до утворення зазорів між ними, через що знижується компресія та утворюється суміш пального з моторною олією.
Рекомендація: краще не заводіть автомобіль “у холодну”, а попередньо прогрійте піддон картера.
Як убезпечити холодний запуск?
Ви вже ознайомлені з потенційними проблемами, тепер ми розповімо про методи їх запобігання:
- Забезпечте додаткове утеплення ДВЗ та підкапотного простору.
- Використовуйте додаткові пускові прилади.
- Забезпечте свій автомобіль засобами для прогрівання робочої рідини та пального.
- Встановіть автономний обігрівач (наприклад, вебасто) у машину.
Очевидно, для цього вам доведеться трохи витратитись. Але якщо знехтувати цими рекомендаціями, то в майбутньому вам доведеться ще більше витратитись на дорогий ремонт. Завчасна турбота про автомобіль може продовжити термін його служби.